Drewniane dodatki do pokoju dziecka

Cześć!

Dzisiaj dość krótki, ale jakże przyjemny wpis. Opowiemy sobie o drewnianych dodatkach, meblach i zabawkach do pokoju dziecięcego. Stoję przed wyborem różnych dodatków i dekoracji z drewna do pokoju mojej wnuczki, mam nadzieję, że to rozeznanie w temacie sprawi, że w końcu podejmę jakąś decyzję :)

Od zawsze słyszało się o tym, że drewno jest naturalne i będzie najlepszym wyborem. Później, w latach 90. zalała nas fala plastiku - tani, lekki, szybko dostępny, w wybarwieniach o jakich wcześniej można było jedynie pomarzyć. W naszym domu też był okres przejściowy, w którym plastik pojawiał się na każdym kroku. Z ubiegiem lat umysł i wzrok "nakarmił" się już tym widokiem i wyraźnie zatęskniliśmy za czymś nieco bardziej oryginalnym, naturalnym, bardziej trwałym.

Drewniane dekoracje do pokoju dziecka

Dlaczego rozważam takie dekoracje w pokoju wnuczki? Głównie z tego względu, że są o wiele wiele bardziej trwałe i mniej podatne na uszkodzenia. Według mnie lepiej kupić raz a porządnie, niż kilka razy wątpliwej jakości produkty. 

O ile takie drewniane dekoracje są pokryte ekologiczną i nieszkodliwą farbą to nie mam najmniejszych wątpliwości, co wybrać. Przeglądałam ofertę sklepu Magia Północy i moją uwagę przykuły np. takie dodatki:

Tego typu produkty można znaleźć w tej kategorii: https://www.magiapolnocy.pl/produkty/dzieci/dekoracje-i-plakaty

Wszystko jest w przyjaznych dla oka kolorach, no i nie ma mowy o plastiku. Podobają mi się takie dodatki.

Drewniane meble dla dziecka

To zupełnie osobny temat, ale zawrę go tutaj, bo wiem, że wiele osób szuka odpowiedzi na ten temat. My stawiamy w dużej mierze na jakość - jeśli oczywiście pozwala na to domowy budżet. Drewniane meble nie zniszczą się tak szybko i mimo, że są o wiele droższe - mają swoich zagorzałych fanów.

My należymy do jednych z nich. W naszym domu powoli, z roku na rok pojawia się coraz więcej mebli wykonanych z drewna. To samo chciałabym uzyskać w pokoju mojej wnuczki - drewno sprawia, że aż przyjemniej przebywa się w takim pomieszczeniu.

W Magii znalazłam m.in takie produkty:
Gdy dziecko dorasta takie meble można ewentualnie przerobić, przemalować, przearanżować. Nie ma ograniczeń - bo ogranicza nas jedynie wyobraźnia. Pokój powinien rosnąć razem z dzieckiem, to prawda, ale czasami warto zainwestować w coś, co nie będzie wymagało wymiany na przestrzeni np. 5-10 lat.

Drewniane zabawki dla dzieci

To także temat rzeka i można byłoby opisać to wszystko w osobnym poście, ale moim zadaniem jest streszczenie się w jednym tekście. Drewniane zabawki dla dzieci mają to do siebie, że przy prawidłowym użytkowaniu też nie są narażone na destrukcyjny wpływ przemijającego czasu. To jedno z lepszych rozwiązań - gdy dziecko wyrośnie z zabawki bez problemu można ją dalej sprzedać, albo oddać. 

Obecnie większość drewnianych zabawek dla dzieci pokryta jest bezpiecznymi i ekologicznymi farbami tak, aby nie miały one szkodliwego działania nawet wtedy, gdy dziecko weźmie zabawkę do buzi.

Z drewnianych zabawek to na Magii znalazłam takie cuda:
Wszystkie drewniane dodatki do pokoju dziecięcego są nieco droższe od tych wykonanych z plastiku - kto stawia na wyższą jakość, ten jest tego w pełni świadomy. Właśnie zabieram się za wybieranie konkretnych produktów, bo czas mnie nagli a pokój sam się nie wypełni tymi cudownościami.

A jak to jest u Was? Stawiacie na drewniane meble/dodatki/zabawki, czy raczej króluje u Was plastik? A może umiecie zachować równowagę i balans?

Komentarze

Popularne posty